Pracovné ponukyFreelanceriFirmy
Na Slovensku snáď nie je cyklista, ktorý by nepoznal značku Isadore Apparel. Stoja za ňou bývalí profesionálni cyklisti a bratia Peter a Martin Velitsovci. 🚴🏻 Počas minuloročného Tour de France spustili pre značku kampaň Cycling Struggles, ktorá bežala v 53 krajinách sveta.
Kampaň od začiatku zaznamenala veľký úspech, ktorý len pred pár dňami tím Isadore Apparel potvrdil získaním zlatej Effie Awards Europe. Chceli sme vedieť viac, a preto sme sa pýtali na dojmy, samotnú tvorbu aj procesy Juraja Pobjeckého (Head of Brand Strategy), Mareka Šulíka (Head of Online Marketing) a Petra Velitsa (Co-Founder, Head of Operations).
Juro: Zisk zlatej Euro Effie je pre nás úžasný úspech. O to viac, že prakticky celá kampaň vznikla v úzkom kruhu nášho interného tímu. Od stratégie a nápadu cez produkciu, réžiu, plánovanie a nákup médií až po optimalizáciu onlinu. V podstate jediní externí ľudia boli na tvorbu fotiek.
Zvyčajne podobné ocenenia získavajú kampane renomovaných agentúr, ktoré pripravili pre veľkých medzinárodných klientov s veľkými produkciami. Teda kampane, za ktorými sú desiatky ľudí s oveľa vyššími budgetmi.
Juro: Tešíme sa z nich. Ceny vnímame ako akési uznanie reklamnej a marketingovej branže, že to, ako robíme veci, dáva zmysel. Zároveň je to aj fajn input pre našich investorov. Euro Effie nám dobre zapasovala timingovo, keďže aktuálne pripravujeme druhé kolo crowdfungovej kampane zberu investící cez platformu Crowdberry.
Juro: Nápad vznikol veľmi spontánne. Po našom každoročnom vyhodnotení sme videli, že pre rast potrebujeme zlepšiť akvizíciu nových zákazníkov a to, že by dávala zmysel kampaň s väčším dosahom. Bavili sme sa o stratégií, potrebe byť rozpoznateľní oproti konkurencii, zároveň emoční a zrozumiteľní pre všetkých cyklistov. Keďže celý tím sme cyklisti, nápady na scénky išli už potom samé.
Juro: Shooting prebehol na Malorke, čo sa môže javiť velmi idylicky. Realita je však taká, že casting komparzistov prebiehal priamo na mieste. V lokálnych reštauráciách a kaviarňach sme sa pýtali ľudí, či by nemali čas a chuť ísť hrať do jednej reklamy. 🙂
Cyklista, ktorý tak pekne spadne pri brzdení je Martin Velits, náš spoluzakladateľ a Head of Product Team.
Juro: Isadore je malá značka s veľkými ambíciami a limitovaným budgetom. Pri tvorbe stratégie sa preto čo najviac snažíme vychádzať z dostupných poznatkov a štúdií. Odporúčania marketingových vedcov, ako Sharp, Binet, Field či Ritson sa snažíme aplikovať v rámci našich možností. Fokus na budovanie brandu, maximalizácia zásahu kampane cez širší mediálny mix, rozpoznateľnosť oproti konkurencii a emočnosť.
Marek: Podľa výskumov vyššie spomenutých odborníkov je viacero faktorov, ktoré zvyšujú efektívnosť kampaní. 🚀 Humor je jedným z nich a preto sme sa snažili, aby bola kampaň vtipná. Zároveň sme sa tým chceli odlíšiť od našej konkurencie, ktorá komunikuje viac seriózne. Práve toto v kombinácii s dobrým zacielením spôsobilo, že kampaň zasiahla veľa cyklistov aj napriek nižšiemu budgetu.
Marek: Predaje sa počas kampane medziročne zvýšili o 180 %. Celkovo sme minulý rok zakončili aj vďaka tejto kampani s rekordnými tržbami – narástli sme až o 88 % a získali sme raz toľko nových zákazníkov.
Peter: Zapájame sa s bratom aktívne od úplného začiatku. Martin dokonca ukončil svoju profesionálnu kariéru kvôli tomu, aby sa mohol naplno venovať práve spoločnosti. Má na starosti vývoj nových produktov a ja zase každodenný chod a procesy. Spolu sme tiež zodpovední za celkovú stratégiu a smerovanie firmy.
Marek: Na jar a v lete budeme pokračovať v rozbehnutých aktivitách, ktoré sa nám osvedčili minulý rok. No a na jeseň by sme radi prišli s novou kampaňou, ale zatiaľ k tomu nemôžem povedať viac. 🙂
Marek: Momentálne nehľadáme, ale určite sledujte naše sociálne siete, kde budeme informovať o nových pracovných ponukách. Alebo príďte na kávu do nášho Community Hub v bratislavskej Pradiarni.
Podobné články