pretlak

Pracovné ponukyFreelanceriFirmyCenníkMagazín

Aktuality

Značka Isadore Apparel mala vďaka vtipnej kampani rekordné tržby: Získala za ňu zlatú Euro Effie

Anet Kissova, 7.12.2021

Na Slovensku snáď nie je cyklista, ktorý by nepoznal značku Isadore Apparel. Stoja za ňou bývalí profesionálni cyklisti a bratia Peter a Martin Velitsovci. 🚴🏻 Počas minuloročného Tour de France spustili pre značku kampaň Cycling Struggles, ktorá bežala v 53 krajinách sveta.

Kampaň od začiatku zaznamenala veľký úspech, ktorý len pred pár dňami tím Isadore Apparel potvrdil získaním zlatej Effie Awards Europe. Chceli sme vedieť viac, a preto sme sa pýtali na dojmy, samotnú tvorbu aj procesy Juraja Pobjeckého (Head of Brand Strategy), Mareka Šulíka (Head of Online Marketing) a Petra Velitsa (Co-Founder, Head of Operations).


Len pred pár dňami ste získali na Effie Awards Europe zlato za kampaň Cycling Struggles. Kto sa na kampani podieľal?

Juro: Zisk zlatej Euro Effie je pre nás úžasný úspech. O to viac, že prakticky celá kampaň vznikla v úzkom kruhu nášho interného tímu. Od stratégie a nápadu cez produkciu, réžiu, plánovanie a nákup médií až po optimalizáciu onlinu. V podstate jediní externí ľudia boli na tvorbu fotiek.

Zvyčajne podobné ocenenia získavajú kampane renomovaných agentúr, ktoré pripravili pre veľkých medzinárodných klientov s veľkými produkciami. Teda kampane, za ktorými sú desiatky ľudí s oveľa vyššími budgetmi. 

Okrem Effie Europe ste bodovali aj na septembrovom Zlatom klinci, kde ste získali zlato a striebro. Čo tieto úspechy znamenajú pre Isadore Apparel?

Juro: Tešíme sa z nich. Ceny vnímame ako akési uznanie reklamnej a marketingovej branže, že to, ako robíme veci, dáva zmysel. Zároveň je to aj fajn input pre našich investorov. Euro Effie nám dobre zapasovala timingovo, keďže aktuálne pripravujeme druhé kolo crowdfungovej kampane zberu investící cez platformu Crowdberry. 

Odkiaľ vzišla prvá idea 💡 kampane Cycling Struggles?

Juro: Nápad vznikol veľmi spontánne. Po našom každoročnom vyhodnotení sme videli, že pre rast potrebujeme zlepšiť akvizíciu nových zákazníkov a to, že by dávala zmysel kampaň s väčším dosahom. Bavili sme sa o stratégií, potrebe byť rozpoznateľní oproti konkurencii, zároveň emoční a zrozumiteľní pre všetkých cyklistov. Keďže celý tím sme cyklisti, nápady na scénky išli už potom samé.

Zdroj: Isadore Apparel

Výsledný spot je mixom vtipných momentov zo života cyklistu. Nesie sa v duchu claimu Road is the way of live (Cesta je spôsob života). Ako vyzeralo samotné natáčanie? Bola to tiež taká fun, alebo ste sa pri niektorých scénach zapotili? 

Juro: Shooting prebehol na Malorke, čo sa môže javiť velmi idylicky. Realita je však taká, že casting komparzistov prebiehal priamo na mieste. V lokálnych reštauráciách a kaviarňach sme sa pýtali ľudí, či by nemali čas a chuť ísť hrať do jednej reklamy. 🙂

Cyklista, ktorý tak pekne spadne pri brzdení je Martin Velits, náš spoluzakladateľ a Head of Product Team.

Aká bola stratégia?

Juro: Isadore je malá značka s veľkými ambíciami a limitovaným budgetom. Pri tvorbe stratégie sa preto čo najviac snažíme vychádzať z dostupných poznatkov a štúdií. Odporúčania marketingových vedcov, ako Sharp, Binet, Field či Ritson sa snažíme aplikovať v rámci našich možností. Fokus na budovanie brandu, maximalizácia zásahu kampane cez širší mediálny mix, rozpoznateľnosť oproti konkurencii a emočnosť.

Zdroj: Isadore Apparel

Kampaň nevznikala s megalomanským budgetom, na aké sme pri Effie či Zlatých klincoch zvyknutí. Čo je podľa vás receptom na úspech? Stačí dobrá idea?

Marek: Podľa výskumov vyššie spomenutých odborníkov je viacero faktorov, ktoré zvyšujú efektívnosť kampaní. 🚀 Humor je jedným z nich a preto sme sa snažili, aby bola kampaň vtipná. Zároveň sme sa tým chceli odlíšiť od našej konkurencie, ktorá komunikuje viac seriózne. Práve toto v kombinácii s dobrým zacielením spôsobilo, že kampaň zasiahla veľa cyklistov aj napriek nižšiemu budgetu.

Pár týždňov po spustení narástol počet vyhľadávaní názvu značky v Google až o neuveriteľných 700 percent. Viete sa s nami podeliť aj o iné zaujímavé štatistiky? 

Marek: Predaje sa počas kampane medziročne zvýšili o 180 %. Celkovo sme minulý rok zakončili aj vďaka tejto kampani s rekordnými tržbami – narástli sme až o 88 % a získali sme raz toľko nových zákazníkov.

Zdroj: Isadore Apparel

Vybudovať úspešnú značku po rovnako skvelej a aktívnej športovej kariére sa nemusí podariť každému profesionálnemu športovcovi. Aké veľké je zapojenie bratov Petra a Martina Velitsovcov? 

Peter: Zapájame sa s bratom aktívne od úplného začiatku. Martin dokonca ukončil svoju profesionálnu kariéru kvôli tomu, aby sa mohol naplno venovať práve spoločnosti. Má na starosti vývoj nových produktov a ja zase každodenný chod a procesy. Spolu sme tiež zodpovední za celkovú stratégiu a smerovanie firmy.

Aké sú plány v Isadore Apparel na rok 2022? Môžeme sa tešiť na ďalšiu kampaň?

Marek: Na jar a v lete budeme pokračovať v rozbehnutých aktivitách, ktoré sa nám osvedčili minulý rok. No a na jeseň by sme radi prišli s novou kampaňou, ale zatiaľ k tomu nemôžem povedať viac. 🙂

Zdroj: Isadore Apparel

Hľadáte aktuálne k sebe do tímu nových členov, ktorí by vám s plánovanými aktivitami vedeli pomôcť?

Marek: Momentálne nehľadáme, ale určite sledujte naše sociálne siete, kde budeme informovať o nových pracovných ponukách. Alebo príďte na kávu do nášho Community Hub v bratislavskej Pradiarni.


👉 Pozrite si aktuálnu ponuku jobov z Marketingu

Navrch stránky To top