Pracovné ponukyFreelanceriFirmyCenník#Neriešime

Aktuality

Websupport má maskota a veľké plány, poznajú ho aj za hranicami

Aneta Marcely, 10.9.2021

Zdroj: Websupport

Websupport zrejme netreba predstavovať nikomu, kto sa pohybuje v digitálnom svete. V oblasti hostingu sa za svoje 20 ročné pôsobenie prepracovali medzi lídrov stredoeurópskeho regiónu. Len nedávno prešla značka kompletným redizajnom. O procese tvorby, víziách, ale aj nových pracovných pozíciách sme sa porozprávali s CEE Brand Strategy Managerkou Zuzanou Kadeckou a tímom Websupportu.


Posledné dni je okolo Websupportu horúco. Vaša značka prešla kompletným redizajnom. Prečo ste podnikli tak radikálny krok?

Chceli sme, aby bol Websupport viac, ako “iba” slovenskou značkou. 🌎 Máme medzinárodné ambície a na zmene postupne pracujeme už viac ako rok. Spojili sme sa s Loopia Group, s ktorou vytvárame technologickú platformu pre celú strednú Európu. A naša vizuálna identita, ale aj značka ako taká, to musí reflektovať. Z pôvodného dizajnu sme už vyrástli a potrebovali sme, aby bola naša značka jednoducho rozpoznateľná. Preto sme sa rozhodli pre redizajn, ktorý vieme konzistentne využívať v rôznych krajinách, v rôznych médiách, od online bannerov po televízne reklamy. 

Čo si máme predstaviť pod pojmom “redizajn”? Išlo len o zmenu loga, farieb a pridanie maskota – alebo ste išli viac do hĺbky? Menil sa aj positioning, zámer či hodnoty značky? 🎯

Ako som spomínala, nový dizajn je vyvrcholením viac ako ročnej práce na našej brandovej stratégii. Nejde teda len o kozmetickú zmenu. V rámci budovania brandovej stratégie sme si potrebovali definovať, ako chceme komunikovať smerom k zákazníkom. Pracovali sme s výskumnou agentúrou 2muse a urobili dôkladný prieskum trhu na Slovensku, v Česku a Maďarsku. Z toho vzišiel nový positioning a komunikačné ciele. Naše hodnoty sa však nemenia. Tie vychádzajú z toho, akú máme a budujeme firemnú kultúru, ako chceme spolupracovať s kolegami a medzi sebou. 

Zdroj: Websupport

Spomíname si na redizajn z roku 2013, kedy však išlo iba o esteticko-funkčný upgrade webu. V čom sa líšil redizajn značky v roku 2021?

Práve spomínané prieskumy nám ukázali, že predchádzajúca vizuálna identita mala svoje limity. Potrebovali sme byť dostupnejší a zrozumiteľnejší pre ľudí, rozpoznateľnejší a konzistentnejší v rámci každej krajiny. 👀 Nová vizuálna identita toto všetko pokrýva. Navyše, prináša do komunikácie nový “fluent device” v podobe charakteru Caryho Websona, ktorý prepája všetky distribučné a marketingové kanály.

Kto sa podieľal na aktivitách spojených s redizajnom?

S prieskumom trhu nám pomohli agentúry 2muse a Generations. S novou vizuálnou identitou štúdio GoBigname a Rudolf Letko. Kreatívu našej novej kampane zastrešili Darwin & the Machines a Michal Pastier, spolu s ALIEN studio a Viktorom Hazardom. S médiami sme sa obrátili na ZenithMedia. V celom tomto procese nám veľmi pomohol aj Richard Mareček s jeho konzultáciami. Na novom webe sme pracovali spolu s Webikonom

Zdroj: Websupport

Zapájali ste sa ako klient aktívne do kreatívnych procesov, alebo ste to nechali komplet v rukách agentúry Darwin & the Machines?

Vnímame to tak, že práca nás ako klienta, je dať agentúre dobré a zrozumiteľné zadanie a určovať strategické smerovanie našej značky. Za kreatívnou agentúrou sme teda išli s tým, že vieme, čo chceme. Michal Pastier a ostatní z Darwin & the Machines do toho priniesli ich dlhoročné skúsenosti a vedomosti 🧠, a navrhli koncept, ako nášu predstavu o značke pretaviť do reality.

Ako vznikla idea farebného a rozprávkového Caryho Websona? Nebáli ste sa rizika, že hravých maskotov je už priveľa? 

Vedeli sme, že naša značka potrebuje byť jasne rozpoznateľná, a to nielen v lokálnom kontexte. Z celosvetových štúdií a dát jednoznačne vychádza, že maskot je jednou z najefektívnejších ciest, ako rozpoznateľnosť značky dosiahnuť. Rizika sme sa nebáli, Caryho sme spolu s GoBigname vytvárali tak, aby bol naozaj jedinečný a niesol na sebe prvky Websupportu. Samotného maskota a fakt, ako ho ľudia vnímajú, sme si otestovali v kvalitatívnom výskume a následne aj v takom subjektívnejšom – medzi našimi kolegami. Prezradíme, že prvá otázka na maskota bola požiadavka na vyrobenie plyšákov. V niektorých izbách detí našich kolegov sú už teda aj plyšoví Caryovia. 🧸 Lepšiu spätnú väzbu si nevieme predstaviť. 

Spúšťate aj prvú televíznu 📺 kampaň v histórii firmy. Prečo ste sa rozhodli pre tento krok? Zavážila doba kovidová a fakt, že veľa firiem sa presúva do onlinu?

Rozhodnutie ísť s kampaňou do televízie bolo práve jedným z výsledkov našej stratégie a analýz v spolupráci so ZenithMedia. Chceli sme osloviť naozaj všetkých. Naše nástroje a systémy vyvíjame tak, aby si každý vedel jednoducho vytvoriť webovú prezentáciu. Chceme v tomto pokračovať aj naďalej a ukazovať ľuďom, že svet onlinu im môže priniesť množstvo príležitostí. Je však pravdou, že práve v kovidovej dobe sa ukázalo, ako veľmi je pôsobenie v online svete potrebné pre podniky alebo organizácie. 

Kampane spúšťate na troch trhoch – Slovensko, Česko a Maďarsko. Zostáva komunikácia naprieč krajinami nemenná?

V stredoeurópskom regióne chceme pôsobiť pod jednou značkou, ale snažíme sa prihliadať aj na lokálne špecifiká. Na Slovenskom trhu sme jasná dlhodobá jednotka, v Česku cítime silné konkurenčné prostredie a tlak na kvalitu za rozumnú cenu, no a v Maďarsku zase súperíme s viacerými menšími značkami. Každý z týchto trhov je v inej fáze a naša značka má na ňom inú pozíciu.

Zdroj: Websupport

Aktuálne obsadzujete nové pozície – ako vyzerá taký bežný deň vo Websupporte? V čom ste “iní”?

Aktuálne obsadzujeme dokonca až sedem pozícií, prostredníctvom Pretlaku tri z nich: Hľadáme 🔍 kolegov do PHP tímu, novovzniknutého Data tímu a k Systémovým administrátorom. Vo Websupporte dostáva priestor unikátnosť, ceníme si rôzne uhly pohľadu a jednoduchosť. Aktívne našich kolegov povzbudzujeme, aby o veciach diskutovali a rozumeli, prečo sa dejú. Takže také to “lebo Jano povedal” u nás skrátka neexistuje. Každý dostáva slobodu a s ňou aj zodpovednosť robiť veci najlepšie, ako vie.

Čo by ste odporučili uchádzačom v rámci prípravy na hiring proces? Budete posudzovať aj rozpoznateľnosť nového dizajnu? 🤨 

Rozpoznateľnosť samotného dizajnu zrejme nie. Hoci vždy nás poteší, keď je kandidát zároveň naším fanúšikom alebo zákazníkom. Naša komunikácia a samotný maskot Cary vyjadruje, akí sme – odvážni, rozpoznateľní, inovatívni, ale stále so zdravou mierou skromnosti. Komu je to sympatické, pravdepodobne k nám zapadne. 🙂


👉 Pozrite si aktuálnu ponuku jobov od Websupport tu

👉 Pozrite si aktuálnu ponuku jobov z Marketingu

Navrch stránky To top