pretlak

Pracovné ponukyFreelanceriFirmyCenníkMagazín

Rozhovory

Patríme medzi top agentúry, no neberieme sa až tak vážne ~ Juraj Kováč z THIS IS LOCCO

Anet Kissova, 19.10.2021

Agentúra THIS IS LOCCO získala tento rok na Zlatom klinci ocenenie Agentúra roka aj Grand Prix. Rozhodli sme sa preto vyspovedať Creative Directora Juraja Kováča, ktorý v agentúre pôsobí už takmer 5 rokov. Ako vníma víťazstvo, čo nám prezradil o najúspešnejšej kampani a koho aktuálne hľadajú do tímu?


Povedz nám na úvod niečo o THIS IS LOCCO. V čom ste iní, než ostatní?

Krásna otázka, ako z pracovného pohovoru. Nepoviem vám objektívne, v čom sme iní ako ostatní, pretože som nerobil vo veľa iných agentúrach. Ale poviem vám, na čom zakladáme fungovanie THIS IS LOCCO. 

Neberieme sa až tak vážne. Nie je téma, z ktorej by sme si v tíme neurobili srandu, čo vie byť občas na hrane. Veľa konštruktívne hejtujeme. Nemáme medzi sebou žiadne intrigy. Sme zameraní na kolektív, každý musí ľudsky sedieť. Inak to nefunguje. Máme radi technologické a efektívne kampane. Zároveň chceme, aby mali ľudia naše práce tak radi, že sa stanú súčasťou ich kultúry. 

Sme tiež veľmi systémoví, od vzniku máme trackovacie tooly a digitalizačné procesy, ktoré nám umožňujú hĺbkovo analyzovať našu prácu a vyhodnocovať príležitosti či problémy. Riešime aj veľa vecí presahujúcich hranice reklamy. Nechceme robiť len reklamu, ale ten štandardný reklamný biznis časom prerásť.

S akými klientmi momentálne pracujete?

Máme celkom široké portfólio klientov z rôznych sektorov. Najväčší je momentálne Kaufland, ďalšími sú Tatra banka, Hyundai, Allianz, Siemens, Dr.Max, Liptov, Bory Mall, Penta Real Estate, Vitana, Fatra, Zastúpenie Európskej Komisie na Slovensku, ale aj 3 neziskové organizácie, ako Cesta von Mareena, Aj ty v IT, Amnesty. Plus sme prednedávnom vyhrali pár tendrov, ktoré ešte menovať nebudem. Okrem toho máme vlastné projekty, ktoré vznikli pod našou strechou, aktuálne crowdfundové vydavateľstvo 📚 EZOPO.

Len prednedávnom ste sa na Zlatom klinci stali Agentúrou večera a získali ocenenie Grand Prix. Priblíž nám pocity, oslávili ste? A čo to znamená pre THIS IS LOCCO do budúcna?

Je to jeden z našich najväčších úspechov. Potvrdenie, že patríme medzi top agentúry. Agentúru večera sme už párkrát vyhrali na Digital pie, ale tentokrát sa podarila aj na klinci, čo ukázalo našu kompetenciu mimo digitálu. Oslavy boli bujaré a do rána. A v pondelok boli medzi kolegami aj nejaké ospravedlňovačky, pripomínačky, takže všetko v poriadku. 

Pre nás je však to v prvom rade uznanie od kolegov z brandže, že robíme dobrú robotu, a že máme na to byť najkreatívnejšou agentúrou daného ročníka. Sekundárne je to výborné PR, či už smerom ku klientom, tak aj k novým talentom. A samozrejme, veľká výzva do budúcna to obhájiť. Hneď sme začali rozmýšľať, čo prihlásime o rok. 🙂

Ocenenie ste získali za kampaň pre Tatra banku, ktorej súčasťou bola digitálna osobnosť Bejby Blue. Prečo si myslíš, že porotu zaujala práve táto práca?

Akurát prednedávnom sme mali debrief s porotcami. Okrem idei, ktorá je teda hlavným kritériom kreatívnych súťaží, spomínali hlavne komplexnosť polročnej kampane. To, ako sa v čase vyvíjala s každou ďalšou exekúciou. Potom tiež fit na značku, a samozrejme, remeselné spracovanie.

Kampaň zvádza k hodnoteniu, že ideou bola virtuálnosť Bejby. Ale ona mladých hlavne cez ich kultúru motivovala k tomu, aby svoj online čas 🤳 využívali zmysluplne a ukázala, čo všetko môžu dosiahnuť. Ukazovala im to real time cez svoju “success story”, podobnú, akú poznajú z článkov o Billie Eilish, ktorá je hviezdou vďaka SoundCloudu. Alebo Justinovi Bieberovi, ktorý začínal na YouTube. 

Hlavnou ideou teda bolo, že ak ukážeš svoju “digitálnu osobnosť” aj ty, môžeš dobiť celý svet. Toto bola ústredná téma mojej obhajoby na osobnej prezentácii pred porotou – a tá ich finálne utvrdila. 

Zdroj: THIS IS LOCCO

Aká bola stratégia 🎯 pri tvorbe kampane?

Študentská kampaň Tatra banky je pre mňa vždy akýsi komunikačný highlight digitálnej reklamy. Už od čias Rytmusa cez Sajfu alebo Gizku – sú to výrazné kampane, o ktorých sa hovorí. Keď sme dostali zadanie, Tatra banka vyhrala titul najinovatínejšia digitálna banka sveta, a zároveň spustila kampaň digitálne svety. Téma digitálnosti bola veľmi aktuálna. Okrem toho, Tatra banka je dlhodobo lídrom v inováciách. 

Cieľovkou je zatiaľ najdigitálnejšia generácia vôbec. Polovica z nich je online viac ako 10 hodín denne, čo je šialené. Pozreli sme sa však na to z iného pohľadu. Nechceli sme im hovoriť, že majú ísť von a začať so sebou niečo robiť – pretože takto komunikácia na mladých nefunguje. Radšej sme im povedali, aby svoj online čas využívali zmysluplne.

A oni ho tak naozaj využívajú. Často žijú online iný, digitálny, život. Z introverta je super hlasný youtuber a triedny extrovert vypisuje 50 stranové litánie na svojom blogu. Práve tieto ich “digitálne osobnosti” sa stali základnou stratégiou. Ukáž svoju digitálnu osobnosť a ovládni svet – to bol hlavný message. 

Ako vyzeral ďalší proces?

Následne sme hľadali, kto by im to mal hovoriť. Nechceli sme ísť do klasických influencerov, pretože tých už vlastne aj tak všetci z konkurencie, alebo samotná Tatra banka, mala. A kto by sa mal v mene najinovatívnejšej digitálnej banky prihovárať najdigitálnejšej generácii? No predsa digitálna osoba.

Následne sme riešili, ako k nim čo najlepšie doručiť message. Jednoznačne sme sa chceli dostať do kultúry mladých, pretože potom ju nevnímajú ako kampaň, ale ako súčasť svojho života. A dominantný kultúrny fenomén mladých po celom svete je momentálne Hip Hop. Preto sme ju dali do polohy mladej speváčky, ktorej digitálnu success story mohli zažiť na vlastnej koži real time. Tým ich motivovala. 

Oslovili sme aj Dalyba, ako top producenta a style guru, Rolanda Wraníka, ako režiséra najlepších klipov a Lousyho Aubera, ako fotografa všetkých umelcov relevantných pre mladých.

Z počiatku sme nepriznali, že ide o kampaň, aby sme dokonale vybudovali jej “z dola hore” príbeh. Začala akustickým coverom, následne sa objavila v klipe s Dalybom, až sme ju predstavili ako digitálnu tvár Tatry. Potom začala komunikovať vo veľkom a stretávať sa s influencermi, gamermi, mladými módnymi návrhárkami, eko aktivistami, atď.

Bejby Blue | Zdroj: THIS IS LOCCO

Vytvoriť digitálneho influencera musí byť náročný, no o to zaujímavejší proces. Ako prebiehal a odkiaľ prichádzala inšpirácia?

Prvým krokom bolo určiť si, čo bude jej poslanie, aký bude mať charakter, čomu sa bude venovať. Tu sme mali celkom jasno. Ako som už spomínal, bola to mladá speváčka, ktorá sa pohybuje v hip hopovej komunite. Charakterovo je to taký introvertný extrovert, ktorý vie hovoriť o serióznych témach, ale aj zabávať svojich followerov rôznymi blbinkami.

Od toho sa následne odvíjal jej zovňajšok. Pri tvorení sme si najskôr vo fotošope urobili mockup tváre, skombinovali viacero modeliek a influenceriek. Potom sme stanovili, aký bude mať štýl. Toto sme riešili s Dalybom a Rolom, ktorý to produkoval.

Neskôr prišlo na rad modelovanie, posúvanie pixelov hore dole a hľadanie, prečo nam to kurnik nesedí a ona vyzerá ako 👽 mimozemšťan. Po hodinách ladenia sme sa mohli presunúť na profil a zas začať celú srandu odznova. Takto hotová tvár sa následne riguje. Telo sa preskenovalo našej secret real life Bejby Blue, aby ju presne kopírovala. 

Okrem ocenenia Grand Prix ste získali aj tri zlaté, šesť strieborných a tri bronzové klince. Pobavme sa o nich…

Dva klince sme dostali za kampaň “Medik v gamingu – Dr. Max”. Mala ťažkú úlohu komunikovať lekáreň na ľudí, ktorí lieky nepotrebujú – mladých. Preto sme prišli s konceptom 🎮 gamingovej vizuality, Level UP. Hlavný message bol, že ako v hrách, tak aj v skutočnom živote sa posúvaš na vyšší level. A k tomu potrebuješ mať správnu výživu či doplnky. 

Následne sme spolupracovali s rôznymi influencermi, no najmä s Fifqom, obľúbeným gamerom. Pripravili sme špeciálku, kde sme hráčom pomáhali v Apexe. A to naozaj pekne trafene – hral za Medika, neobľúbenú, ale veľmi potrebnú postavu. Nazval sa Dr.Max, nafarbil si vlasy na korpo farbu a drtil. Malo to super úspech.

Ďalší klinec bol za srdiečkovú kampaň pre Cestu von na ich projekt Omama, ktorý pomáha deťom v predškolskom veku dostať sa z generačnej chudoby. Tu sme prišli s ideou, že tieto omamy sú skutočnými influencerkami, pretože ovplyvňujú osud detí na celý život.

Ktorá kampaň spomedzi ocenených bola tvojou srdcovkou?

Každá z našich prác je pre mňa srdcovkou, nech to znie akokoľvek otrepane. Ale “moja” kampaň, nad ktorou som strávil minulý rok najviac času je Bejby, čiže tu je to jednoznačné.

Máte za sebou aj niekoľko úspešných crowdfundových kampaní, napríklad cez Kickstarter. O aké projekty išlo a kedy je táto forma v marketingu dobrý nápad?

Prvým bola hra House of DaVinci od slovenského štúdia BlueBrain Games. Tam sa nám vďaka dobre zvolenej taktike na Kickstarteri podarilo dostať na 1. miesto 🏆 v platených hrách v App store, tuším v 10 krajinách po celom svete, a to dokonca v USA, UK či Nemecku. Teraz už je vonku dvojka a hra zarobila viac než milión dolárov.

Potom sme sa vrhli na StartLab, slovenský Kickstarter. S hrou Rozprávkari sme pomohli tatinovi, nášmu kamošovi Matúšovi, vydať stolovú hru, ktorú robil pre svoje deti. Nakoniec sme vyraisovali viac ako 49-tisíc eur a bol to najúspešnejší projekt na platforme.

Robili sme tiež viacero knižných projektov, z ktorých sa dnes vlastne vykľulo samostatné crowdfundové vydavateľstvo EZOPO.

Crowdfunding je dobrý nápad práve pre projekty, ktoré majú potenciál na koncového klienta v nejakej rozumnej cenovej hladine. Je to dobrý prvý krok, ako predstaviť svoj produkt a urobiť mu prvotné PR. Navyše nepotrebujete vlastný e-shop či iné distribučné kanály, ani vysoký počiatočný vklad. Tento postup však neodporúčam pri produktoch, ktoré majú vysokú obstarávaciu cenu, alebo ktoré si treba vyskúšať. Tam je ten human touch nevyhnutný.

Som rada, že spomínaš práve EZOPO. Sú nejaké úspešné kampane, ktoré sme mohli zachytiť?

EZOPO je pomerne mladá firma, ale Mia s Macou sú veľmi šikovné a podarilo sa im nadviazať spoluprácu so zaujímavými autormi. Spomeniem len pár. Forbidden od Tina Hrnčiara, Iná láska od KK Bagalu, Slovensko NOIR nahovorenú kopou popredných hercov, interaktívnu knihu Sprievodca vesmírom, alebo viacero náučných detských knižiek. Veď, pozrite si sami na www.ezopo.sk.

Poďme ešte späť k THIS IS LOCCO. Ako vyzerá váš tím? Hľadáte momentálne posily?

Cez koronu sme narástli, momentálne je nás 27. 15 z toho na kreatíve, 8 accountov a zvyšok board. Šikovných ľudí hľadáme skoro vždy, momentálne by sa nám zišiel napríklad account, ale ani kreatívci sa nemusia hanbiť poslať portfolko. 🙂 

Musím byť tiež tak trochu “loco”, ak k vám chcem patriť? 🤪

Absolútne áno. 😀 Ako som už spomínal, je pre nás mega dôležité, aby fungovala chémia.  


👉 Pozrite si aktuálnu ponuku jobov z Marketingu

Navrch stránky To top